champagne, Richard Juhlin Champagne Club, sabrering

sabrering av champagne med iphone4

Allt som ofta då man jobbar med champagne får jag frågor från vänner och bekanta om sabreringens vara eller inte vara. Jag har tidigare skrivit om sabreringen på denna blogg. I goda vänners lag eller vid premiärer eller säsongsavslutningar sabrerar jag gärna min champagne för att markera det festliga i situationen. Exempelvis sabrerades samtliga flaskor då vi stängde den numer legendariska Baràvin på Smålandsgatan i december’01. 

Igår eftermiddag underhöll sig några av våra medlemmar (TRJCC) med en champagnepicknick i Hagaparkens sensommargrönska. En av de coolaste sabreringarna jag sett är när vännen och medlemmen i Richard Juhlin Champagne Club, Sami Hoikkanen nonchalant tog fram sin iphone4 och drog till! Enligt initierade uppgifter så användes även andra ‘verktyg’, så som häftapparat och smörkniv.   En annan sabrering som jag verkligen tycker om är när världsmästaren Andreas Larsson drar till med foten av ett champagneglas i Brasilien.

Standard

Kommentera

